Warszawa subiektywnie
Zakładki:
Blogi
Nakarm głodne dziecko - wejdź na stronę www.Pajacyk.pl
Kategorie: Wszystkie | GTW(b) | moim okiem | moim zdaniem
RSS
piątek, 29 grudnia 2006
Arka Wilkonia





fotobajmomisz
Przed 21 stycznia koniecznie wybierzcie się do Zachęty.
czwartek, 28 grudnia 2006
Stalowa 1
środa, 27 grudnia 2006
piątek, 22 grudnia 2006
Jak Kuba Bogu...
czwartek, 21 grudnia 2006
Spacer elegancki
środa, 20 grudnia 2006
Skajlajn
poniedziałek, 18 grudnia 2006
Elmer w Melonie

W sobotę w 'Cafe Melon' rządził Elmer. Rysowany, wycinany, naklejany. Dzieciaki były zachwycone.
piątek, 15 grudnia 2006
Kwitnące Święta
czwartek, 14 grudnia 2006
Patchwork

środa, 13 grudnia 2006
Warszawiacy o stanie wojennym

Władysław Bartoszewski:
Generał Wojciech Jaruzelski jest jednym z największych przestępców w historii Polski.

Adam Michnik:
Odpieprzcie się od generała.

Chris Niedenthal:

wtorek, 12 grudnia 2006
Teatry to są dwa
poniedziałek, 11 grudnia 2006
140 lat minęło
Pierwszy tramwaj w Warszawie
wyruszył stąd 11 grudnia 1866 roku
otwierając drogę tramwajowej
konnej komunikacji miejskiej.
Połączył on ówczesne dworce kolejowe:
Petersburski - dzisiaj Wileński - na Pradze
i Wiedeński w Śródmieściu



Tablica z tym napisem znajduje się na ścianie zajezdni tramwajowej przy Inżynierskiej 6.

W ciągu roku wybudowano łącznie 6,2 km toru pojedynczego - główną linię prowadzącą od Dworca Petersburskiego przez Wileńską, Targową, Aleksandrowską, most Kierbedzia, Nowy Zjazd, Krakowskie Przedmieście, Królewską i Marszałkowską do Dworca Wiedeńskiego, oraz 3 odnogi: od Aleksandrowskiej przez Targową, Wołową i Sokolą do Dworca Terespolskiego, od mostu (po praskiej stronie) do punktu ładunkowego nad Wisłą i od Marszałkowskiej przez Królewską do pl. Grzybowskiego. Linia była jednotorowa o rozstawie szyn 1525mm (identycznym jak rozstaw kolei rosyjskich), 4 mijanki znajdowały się odpowiednio przy grobli praskiej, przed Resursą Obywatelską, na rogu Królewskiej i Marszałkowskiej oraz przy skrzyżowaniu Marszałkowskiej i Świętokrzyskiej. Zaplecze techniczne (w tym remizę) zlokalizowano przy ul. Inżynierskiej. Podstawowym zadaniem tramwaju konnego miał być pierwotnie przewóz towarów między dworcami, dlatego też do przewozu pasażerów zakupiono w duńskiej firmie Skandia zaledwie 6 wagonów. Wagony te, o konstrukcji stalowo-drewnianej, posiadały 2 pomosty - dolny zamknięty i górny (tzw. imperiał) otwarty, co pozwalało na przewóz do 35 pasażerów. Wagony malowane były na czerwono, a z racji dużej wagi (2,2 t) ciągnięte były przez 2 konie. Warszawiacy szybko ochrzcili te wagony "ropuchami"


źródło
piątek, 08 grudnia 2006
Saturator

Dwie z sokiem!
czwartek, 07 grudnia 2006
Odbija się
środa, 06 grudnia 2006
 
1 , 2